Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )

[ Drzewo ] · Standardowy · Linearny+

> Cienie nienawiści reanimation, nk, ale zak (;

Pawelord2
post 10.04.2003 09:01
Post #1 

Prefekt Naczelny


Grupa: Magiczni Forumowicze
Postów: 587
Dołączył: 10.04.2003
Skąd: Przeworsk

Płeć: Mężczyzna



Najpier chce wiedziec kto jeszcze jest... w razie czego dobierzemy kogos nowego do gry ( zeby nie bylo - ja jestem chetny do prowadzenia dlaej, nie wiem jak z wami)
"...P..."


--------------------
now everybody's praying, don't pray on me
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post
 
Closed TopicStart new topicStart Poll
Odpowiedzi
Pawelord2
post 08.05.2003 12:02
Post #2 

Prefekt Naczelny


Grupa: Magiczni Forumowicze
Postów: 587
Dołączył: 10.04.2003
Skąd: Przeworsk

Płeć: Mężczyzna



FAQ

To FAQ powstało aby jeszcze raz objaśnić wszystkim graczom(nowym, starszym być koże przypomnieć ;]) jakie istnieją zasady w naszej grze...

Spis treści:
1) Świat ogólny
a) Nieco Historii
cool.gif Miejsce akcji
2) Zasady gry
a) Odpowiedzi na rozwój fabuły
cool.gif Walka
c) Obrażenia
d) Przedmioty
e) Broń
f) Biegłości
g) Zbroja
h) Magia
3) O postaci
a) Doświadczenie
cool.gif Statystyki
c) Rozmowy z NPC
d) Glidie



1)
Swiat Ogólny
a)
Świat w którym przyszło wam żyć nigdy nie należał do bezpiecznych i miłych dla wszystkich bez wyjątków. Od kiedy tylko istniał zawsze targały nim konflikty, rasy pojawiały się i znikały.
Nikt nie wie co się właściwie stało - około pięciu tysięcy lat przed czasem w którym żyjecie nastąpiło przebudzenie - zupełnie jakgdyby wszystko zaczęło się od początku. Nikt nie był wtedy świadom przeszłości swego narodu - a jakaś była - świadczyły o tym tajemnicze znaki, o których można poczytać w księgach znajdujących się w mieście Garotta.
Ludzie, elfowie, krasnoludy i wiele, wiele innych ras żyło przez te wszystkie lata, wpadając w konflikty, wychodząc z nich - aż do czasu sprzed trzech tysięcy lat, kiedy to przebudziły się demony - przebudziły się, tak podają księgi - jak i dlaczego tego już nie wiadomo.
Demony pozostały w cieniu przez następne dwa tysiące lat - prawie dwa tysiące lat - i zaatakowały.
Ich siła była przytłaczająca - wszystkie osrodki obrony padały - jeden po drugim.
W obliczu nieuchronnej klęski, prawie wszystkie istoty na swiecie zjednoczyły swe siły - nawet te zwierzęta, które zyły w lasach, pozbawione na co dzień świadomości, walczyły przeciwko mrocznej sile.
I zjawił się śmiałek który poprowadził swe armie, składające się z wielu ras, do zwycięstwa - poprzez morze krwii, udrekę i zwatpienie doszedł do celu swej wedrówki i oddał zycie. A imie jego było Bathrall.
Po tym wydarzeniu rasy ponownie się roxdzieliły i kazda poszła w swoją stronę. Elfowie osiedlili się w lasach i oddzielili się od ludzi, krasnoludy zamieszkały w wielkiach kamiennych pałacach, które sami wykuli i które kochali bardziej niż cokolwiek innego na świecie, plemiona zielonoskórych orków udały się w kierunku pustyń, by tam zaginąć.
Nawet smoki od tamtego czasu stały się dzikie i przewrotne.
Za oficjalną stolicę świata uznano Złote Miasto - wybudowane w miejscu gdzie kiedyś, przed Przebudzeniem stało jeszcze inne wielkie miasto. I to miejsce na swą siedzibę obrał król - otoczył się wielką ilością sług i żołnierzy, aż słuch wszelki o nim zaginą, pozostały tylko legendy.
Elfowie na swą stolicę obrali wszystkie lasy - nie posiadali ani wielkich miast, gdyż cenili i cenią wolność i brak przywiązania do rzeczy. Ich przywódcą jest niezwykle stary Illidian - miejsce jego pobytu to ponoć wybrzeże gdzieś na zachodzie - tam wypatruje nadchodzącej świeżości, czegoś nowego...
Krasnoludowie poświęcili się produkcji wszelkiego dobra materialnego i bronii. Niezrównani z nich rzemislnicy. Króluje im już od dawna jedna dynastia - Thor 21 jest ich aktualnym władcą. Wspaniałe miasto wykute w skale i wznoszące się aż do nieba które od wieków było celem krasnoludów znajduje się ponoć gdzieś na północy.
I tak historia zatoczyła krąg... poprzez drobne waśnie i nienawiści wszystkie istoty żywe znów dążą do przebudzenia

cool.gif
Gdzieś w tym oto świecie - załączę niedługo mapkę z objaśnieniami... zainteresowani z pewnością odnajdą na niej swoje aktualne miejsce pobytu

2)
a)
Odpowiadamy w forimie krótkiego opowiadania - jak długie - to zalezy od odpowiadającego.
Chodzi o to aby umieścić w nim kilka nastepnych ruchów.
W róznych okolicznościach mamy różną liczbę możliwych ruchów -
W mieście możemy ich wykonać około ośmiu, lub wedle uupodobania, w czasie walki - wydajemy dwie komendy na turę (więcej w dziale Walka)
Jeżeli jesteśmy na jakimś bliżej nieznanym obszarze to do wykonania mamy cztery ruchy - to tylko opcjonalnie, jeżeli akurat jest coś jeszcze do sprawdzenia to można i więcej...

cool.gif
Walka
Generalnie walka dzieje się w systemie turowym - tj. najpierw atakujemy my, potem nasi przeciwnicy. Każdy gracz ma do wykonania w czasie tury dwa ruchy. Może być to polecenie ataku, może być to polecenie obrony, uzycia jakiegoś przedmiotu...
Jeżeli nasze zagranie ma być niestandardowe to rzucamy kostką czy się udało - oczka 1-3 nieudane, 4-6 udane.
W sprawie kostki - niestety, kostką rzucam ja... to poważne odstępstwo od ducha RPG ale tak już w tym mini systemie jest.
Aby nie komplikwoać sprawy zastosowałem zwyczajną kostkę K6 (zapis ten oznacza kostkę sześcienną).
Walka turowa być musi, gdyż nie mam teraz dość czasu by prowadzić walki np. przy pomocy Gady-Gadu...

c)
Obrażenia
Obrażenia naliczane są według ilości oczek jakie wypadną na kości - przykładowo, jeżeli mamy miecz zadający 10 - 15 obrażeń, wtedy nasz atak w zależności od ilości oczek - 1 - 10; 2- 11; 3-12; itd. - ale jeżeli wypadnie oczko 6 - wtedy atak krytyczny czyli maxymalne obrażenia od broni ( w tym wypadku piętnaście) oraz dodany jakiś współczynnik, najczęśćiej siła - ale w formie zabranych punktów. Więc jeśli wyrzucę K6-6 dla takiego miecza i posiadam 20 pkt siły, wtedy obrażenia wyniosą 15 +20 czyli 35 pkt.
Nie ma trafień chybionych, są tylko odbite - jeżeli przecwinik na koniec walki wyda polecenie obrony, wtedy wykonywany jest kolejny rzut, tym razem czy atak się powiódł - standardowo 1-3 nieudany, 4 - 6 udany, i wtedy rzut na obrażenia.
Obrażenia są redukowane jeżeli posiadamy jakąś zbroję, hełm lub inne tego typu przedmioty - współczynniki obrony ulegają zsumowaniu.
Więcej o zbrojach w odpowiednim dziale

d)
Przedmioty
W czasie gry spotkamy najróżniejsze przedmioty o przeznaczeniu nie zawsze jasnym.
Jeżeli nie ejsteśmy pewni do czego służy jakiś przedmiot, wtedy udajemy się do sklepu z bronią, zaklęciami - w praktycznie każdym jest możliwość - i tam za opłatą identyfikujemy przedmiot.
W czasie walki uzycie przedmiotu traktuję jako ruch - np. wypicie mikstury uleczającej, ale poza walką możemy używać przedmiotów ile zechcemy.

e)
Broń
Broń jest konieczna dla prawie wszystkich graczy.
Broni jest cała masa - do znalezienia, kupienia, można kogos z broni okraść...
Większość broni określana jest następującymi właściwościami - obrażenia (x do x) oraz wymagana biegłość - np. nie uzyjemy oburęcznego miecza, jeżeli specjalizujemy się w walce łukiem - biegłości możemy zakupić w sklepach z bronią, zaklęciami, zbroją lub w salach ćwiczebnych, czyli Gimnazjach. Dodatkowo możemy je zanaleźć u niektórych mieszkańców miast - i tak na przykład w Podniebnym Królestwie mieszka człowiek który opanował do perfekcji sztukę magii powietrza - u niego tez możemy się tej magi nauczyć...
Broń również może posiadać zapis - Miecz x2 - co oznacza iż wykonujemy dwa rzuty kostką a ich wyniki ulegają zsumowaniu - takie miecze są już potężniejsze, zadają większe obrażenia, w większym zakresie. Podobno można nawet spotkać bronie x3 - ale to pozostawiam wam do odkrycia...
Artefakty - to również mogą być bronie. Znajdujemy je w różnych niebezpiecznych miejscach, przy legendarnych potworach, czy w skarbcach (tylko dostanie się do takiego jest dość trudne...)
Są to z reguły bronie które przeniosłem z innych systemów - jak choćby włucznia Gil-Galada Aeglos.

f)
Biegłości
W grze spotkamy biegłości - inaczej umiejętności. Decyduja one o tym co możemy robić i z jakim skutkiem.
Kukujemy je w sklepach, gimnazjach lub od ludzi w miastach i wsiach. Najpierw pytamy a potem dostajemy listę umiejętnmości które sprzedawca może nam zaoferować. Jeżeli nie ma tej która nas interesuje to trudno - popytajcie gdzieś dalej
Każda z biegłości ma cztery stopnie zaawansowania - początkujący, expert, mistrz i arcymistrz. Aby przejść na wyższy poziom musimy najpierw zasłuzyć na przejście na wyższy poziom (ja o tym decyduję :>) a potem odszukać odpowiedniego stopniem nauczyciela - odpowiednie informacje będą podawane jak dawniej, przy mapce z miastem.
Biegłości jest dość dzika masa, wszystkie dostepne biegłości dodam, jak tylko przeczytam cały scenariusz jeszcze raz i je gdzieś spiszę w jednym miejscu.

g)
Zbroja
To jaką zbroję możemy nosić okreslają nasze biegłosci. Zbroja posiada współczynnik obrony - czyli dokładnie % odjęty od otrzymanych obrażeń.
Przykładowo jeżeli zbroja posiada 15% obrony, wtedy od ataku odejmuję 15% jego wartości.
Chyba wszystko jasne...
Punkty obrony z poszczególnych części (hełm, zbroja, nagolenniki itd.) sumują się.

h)
Magia
Niektóre (ba, wszystkie z na dzień dzisiejszy grajacych) postaci może używać magii.
Czarów uczymy się w Glidiach, sklepach (za opłatą) lub znajdujemy księgi z inkantacjami w najróżniejszych miejscach.
Niektóre czary mają podaną ilość obrażeń (zalezy od kostki) i koszt w punktach mana. Mana regenruje się dość powoli (1 pkt/tura) dlatego niegłupim pomysłem jest posiadanie jakiejś miksturki odnowy mana.
Czary mają różnorodne działanie, ich opis jest zawsze podany w statystykach.
Szkół magi jest dość sporo, gdy je uporządkuję wtedy zedytuję FAQ i je tutaj dodam.

3)
O postaci
a)
Doświadczenie
Nasza postać zabijając potworki i wykonując zadania poboczne otrzymuje punkty dościadczenia ( z angielska EXP)
Na dzień dzisiejszy nie podaję progów doświadczenia jakie potrzebne są aby przejść na wyższy poziom, ale chyba zacznę to robić.
Gdy zgromadzimy już dość doświadczenia, wtedy otrzymujemy stosowny komunikat - możemy się więc udać do Gimnazjum, gdzie za drobną opłatą nasz poziom wzrośnie, a wraz z nim statystyki.
Zabijając Bogu ducha winnych wieśniaków również dostajemy doświadczenie, ale zyskujemy złą sławę w całej okolicy :]

cool.gif
Statystyki
Nasza postać posiada statystyki, które umieszczam po opowiadaniu. Wynika z niego dość jasno co i jak z naszą postacią.
Objaśnię tutaj tylko te mniej znane statystyki
-Strach - im wyżej tym niby lepiej - mamy większe szanse naniestandardowe zagranie. (1-2 zagranie nieudane). Ale strach powyżej pięciu punktów zamienia się w szał i najzwyczajniej tracimy przytomność... możemy wydać komendę uspokojenia się.
-Obłęd - nieprzyjemna sprawa. Powoduje iż nasze ataki nie są skuteczne i zadają mnie obrażeń. Powyżej pięciu punktów powoduje szał czyli j/w
-Zmęczenie - jest dobrze dopuki nie przekroczy pięciu punktów. Wtdy stajemy się osłabieni i nasz statystyki spadają dokłądnie o połowę, w ypadku liczb nieparzystych zaokraglam na niekorzyść.
-Zręczność - no raczej jasna sprawa, ale podam tylko iż Zręczność pomnożona przez dwa da nam naszą celność. Elfowie mają ją dość wysoką - w okolicach 80% już na początku.
Cos jeszcze? W razie pytań pisać i pytać...

c)
Rozmowy z NPC
NPC to postacie nieutralne - mieszkańcy miast, wsi itp. Itd.
Nie kierujemy całościa rozmowy - podajemy tylko o jakie rzeczy chcielibyśmy spytać danego człowieka. Jeżeli komus na tym zależy może porozmawiać w inny sposób - wysyła wtedy do mnie PW z pytaniem - ja odpowiadam i tak dalej. Tylko warto byłoby się przed tym zgadać żeby ta rozmowa trwała jakieś 15 minut, a nie 5 dni :}

d)
Glidie
Nasza postać ma mozliwość przystapienia do glidii.
Są to zreszenia istot o podobnych zainteresowaniach, umiejętnościach. Glidie są dość różnorakie, ich znajdywanie i zapisywanie się do nich pozostawiam wam.
Glidia zleca zadania poboczne i daje różne zaklęcia za darmo.
Więcej o glidiach - wkrótce...


No to na tyle jeżeli idzie o FAQ w dniu dzisiejszym.
Postaram się dodać mapę świata (mapa jest nie ma skanera ;]) i informacje o biegłoścoach, Glidiach i magii.
Cierpliwości i mam nadzieje że ten mały opis conieco wyjasnia
„...P...”






--------------------
now everybody's praying, don't pray on me
User is offlineProfile CardPM
Go to the top of the page
+Quote Post

Posts in this topic
Pawelord2   Cienie nienawiści reanimation   10.04.2003 09:01
Villemo   w sumie to nie wiem.... niby podczytywałam sob...   10.04.2003 09:08
Pawelord2   Hmm.. więc zrobimy tak - Sayaka Silda Sol ...   10.04.2003 11:41
Pawelord2   Hm.. dobra zatem zaczynamy - czekam jeszcze 2 ...   14.04.2003 12:15
Silda   ja oczywiście gram dalej! =D ahm, bo ja S...   14.04.2003 12:54
Avalon   Ja się chętnie wcisne o ile się miejsce znajdz...   14.04.2003 16:31
Pawelord2   Hmm - Sil.. jeżeli masz te części to dostanies...   16.04.2003 13:51
Silda   wiesz, Pawel, tak się ucieszyłeś, a ja mam Tak...   16.04.2003 16:09
Pawelord2   Cóż - trudno sie mowi ;] Zamieści się skruty ;...   17.04.2003 15:57
Avalon   hmm.. cos nie widac tego reanimation =] Pawelo...   19.04.2003 13:41
Mara   Coś moze zaczniecie pisać? Nie ma co czytac   19.04.2003 21:48
Sayaka   Czy juz jest dla mnie za pozno? <...   26.04.2003 16:29
Pawelord2   Avalon Urodziwszy się we wschodnej części kon...   26.04.2003 18:35
Pawelord2   Cóż... Silda Urodziłaś i zyłaś zresztą równie...   26.04.2003 18:51
Silda   dzięki Ci =)) ====== Tak.. wyszłam z Gildii ...   26.04.2003 19:41
Aeth   Aaa!!! Chwilka, chwilka, stop...   27.04.2003 18:24
Pawelord2   Emm... Sayaka? no i avalon... ii.. Triad.. hmm...   28.04.2003 14:28
Aeth   Oj.... qrczę, szkoda...Ale spoko, rozumiem. Ja...   28.04.2003 14:32
Sayaka   uf..jestem;) Czuję się dziwnie. Jakby dopasowu...   28.04.2003 14:39
Avalon   Stałem przez krótką chwile wpatrując się z pod...   28.04.2003 17:56
Pawelord2   Coż - dzięki, niestety Triad zamilkła, więc ec...   30.04.2003 13:22
Pawelord2   Erm.. cholera, sorki ale nie dąłem ani wczoraj...   02.05.2003 15:27
Pawelord2   Shit... mam złą/dobrą wiadomość, zależy jak pa...   02.05.2003 15:29
Pawelord2   Cóż - możliwe że nie będzie tak źle - mamy już...   02.05.2003 18:31
Silda   nie bądź taki tajemniczy, kto to jest? =)   03.05.2003 00:51
Pawelord2   Ech... popwiem pozniej :> Teraz jestem zbyt...   05.05.2003 15:02
Pawelord2   Miasto najwyraźniej takim miejscem nie było - ...   05.05.2003 18:22
Pawelord2   ... jejku,... dobra jeszcze dzisiaj chyba dam ...   07.05.2003 11:47
Pawelord2   Rastine (*) Wprowadzenie I nastał świt. Elf bł...   08.05.2003 12:01
Pawelord2   FAQ To FAQ powstało aby jeszcze raz objaśnić ...   08.05.2003 12:02
Pawelord2   Hm... Rastine dzięki za odpowiedz, niestety Si...   12.05.2003 14:32
Aeth   Qrczę, zawieruszyłam gdzieś ten text... Ale po...   12.05.2003 15:49
Avalon   hehe no czekam z niecierpliwoscia bo cos sie f...   14.05.2003 21:31
Aeth   No dobra, miałam wątpliwości, więc się wstrzym...   15.05.2003 08:43
Pawelord2   Hm... - niestety zawieszam działalność na okre...   17.05.2003 12:43
Pawelord2   Ave... Pawelord2 powrócił, ma internet w domci...   03.06.2003 13:47
Aeth   Jak najbardziej Avalon   ja również Sol z Ludzi Lodu   No ja wróciłam..niestety dopiero od wczoraj je...   06.06.2003 12:25
Pawelord2   I ty sie jeszcze pytasz? a chocbym mial pisac ...   06.06.2003 23:35
Sol z Ludzi Lodu   THX!!! To naprawde wspaniałomyśle ...   07.06.2003 10:34
Avalon   niom jee =D wreszciem... oks.. nie mogem sie d...   07.06.2003 11:24
Silda   Ja jestem i aż mi głupio, bo part napisany dla...   07.06.2003 17:29
Silda   Nim dzień dobiegł końca, nad miastem pojawiły ...   08.06.2003 20:19
Pawelord2   Uwaga 0 bede sie tłumaczył Zacząć trzeba od te...   12.06.2003 08:05
Avalon   spoko ;] Wazne zeby tylko sie fick pojawil i z...   12.06.2003 08:57
Pawelord2   Dobra juz prawie skończyłem część dla Say - aha, r...   13.06.2003 14:23
Pawelord2   Sayaka Idziesz przed siebie powoli, nie śpiesząc ...   13.06.2003 15:19
Pawelord2   Wprowadzam pewne usprawnienie rozgrywki - mianowic...   13.06.2003 15:22
Pawelord2   Sol *** pozwoliłem sobie nieco poprowadzić twoja ...   13.06.2003 21:38
Sol z Ludzi Lodu   Ja tylko chciałam powiedzieć, że odpowiedz do moje...   14.06.2003 09:44
Pawelord2   spox. Dzisiaj wieczorkiem dodam dwie nastepne ...   14.06.2003 13:36
Avalon   w rezczy samej .. :) 2 miauem byc ja XD... Dovbra ...   14.06.2003 14:34
Pawelord2   Lol, radio revolution rox.... nvm W kazdym raz...   14.06.2003 18:46
Pawelord2   Rastine Wracasz sladami ludzi dość długo - pr...   15.06.2003 22:36
Sol z Ludzi Lodu   Jak *** kocham nie widziała tego tematu:/ ślep...   18.06.2003 15:56
Pawelord2   Avalon Zabudowania zbliżały się - w miarę jak pod...   19.06.2003 17:50
Pawelord2   Jezeli dzisiaj wieczorem nie dodam tej mapki to pi...   21.06.2003 17:56
Pawelord2   Slida (aleś się wstrzeliła w moją koncepcję tego c...   22.06.2003 19:39
Pawelord2   Obraźiliście sie czy jak... :/ "...P..."   25.06.2003 01:59
Silda   Nie, ja po prostu pracowałam. Przy bobie. Bobowała...   25.06.2003 15:41
Aeth   Nie, nie, ja przepraszam, ale zmieniono adres foru...   25.06.2003 21:45
Aeth   Dobra, sorki za spóźnienie. Wyciszam umysł w...   03.07.2003 13:11
Pawelord2   thx, biore sie do pisania "...P..."   04.07.2003 09:48
Pawelord2   Rastine Budynek stoi tak jak stał, wiatr lekko ko...   09.07.2003 10:31
Sol z Ludzi Lodu   Tu tym bardziej Pawelord2   :} byłem na wakacjach i wczoraj wrocilem.. jak...   29.07.2003 15:44
Sol z Ludzi Lodu   A ja własnie chciałam napisać, że wyjeżdzam na...   29.07.2003 15:57
skejtmenka   Mi się podoba. Czekam na dalszy ciąg.   29.07.2003 23:57
Pawelord2   Tak oto objawia się niemoc twórcza na wakacjach ;]...   30.07.2003 07:54
Aeth   Ja się zgłaszam :). Napiszę dzisiaj B)   30.07.2003 09:05
Tajemnicza   Buuuuuu...znowu sie spóźniłam na poczatek i nie cz...   30.07.2003 17:25
Pawelord2   Dobra - widze ze pogramy teraz z Rastine bo wszysc...   31.07.2003 23:59
Sol z Ludzi Lodu   A ja zrobie mały siupris, bo wróciłam:) ale pe...   07.08.2003 21:47
Tajemnicza   Wreszcie to przeczytałam i odnosze pozytywne wraże...   09.08.2003 16:22
Pawelord2   bledy = objawy pasji... Wybacznie - nie bylo m...   12.08.2003 21:22
Pawelord2   cholera wybaczcie, jutrro wyjezdzam do konca w...   15.08.2003 15:10
Pawelord2   Wiecie... zrobilem formata... a po formacie cz...   15.08.2003 21:29
Silda   Pawel, ja bardzo bym chciała te 4 mega tekstu,...   16.08.2003 01:42
Aeth   No wielka szkoda, że tak wyszło. Dopiero zaczy...   16.08.2003 08:58
Tajemnicza   Buuuuuuuuu...a ja nie dawno to przeczytam. Po ...   16.08.2003 16:50
Sol z Ludzi Lodu   Fuck... akurat pod moją nieodbecność =(( ale z...   01.09.2003 08:59
Pawelord2   ano... problem polega na tym iz zaliczylem for...   01.09.2003 18:03
Tajemnicza   Jak zrozumiem to jakos tak troche, to bym chci...   02.09.2003 22:29


Closed TopicTopic OptionsStart new topic
 


Kontakt · Lekka wersja
Time is now: 15.05.2025 16:59