Cienie nienawiści reanimation, nk, ale zak (;
oferta kolonii Harry Potter Kolonie dla dzieci Travelkids | Szybki i bezpieczny 24h | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
Cienie nienawiści reanimation, nk, ale zak (;
Pawelord2 |
![]()
Post
#1
|
![]() Prefekt Naczelny Grupa: Magiczni Forumowicze Postów: 587 Dołączył: 10.04.2003 Skąd: Przeworsk Płeć: Mężczyzna ![]() |
Najpier chce wiedziec kto jeszcze jest... w
razie czego dobierzemy kogos nowego do gry ( zeby nie bylo - ja jestem
chetny do prowadzenia dlaej, nie wiem jak z wami)
"...P..." -------------------- now everybody's praying, don't pray on me
|
![]() ![]() ![]() |
Pawelord2 |
![]()
Post
#2
|
![]() Prefekt Naczelny Grupa: Magiczni Forumowicze Postów: 587 Dołączył: 10.04.2003 Skąd: Przeworsk Płeć: Mężczyzna ![]() |
FAQ
To FAQ powstało aby jeszcze raz objaśnić wszystkim graczom(nowym, starszym być koże przypomnieć ;]) jakie istnieją zasady w naszej grze... Spis treści: 1) Świat ogólny a) Nieco Historii ![]() 2) Zasady gry a) Odpowiedzi na rozwój fabuły ![]() c) Obrażenia d) Przedmioty e) Broń f) Biegłości g) Zbroja h) Magia 3) O postaci a) Doświadczenie ![]() c) Rozmowy z NPC d) Glidie 1) Swiat Ogólny a) Świat w którym przyszło wam żyć nigdy nie należał do bezpiecznych i miłych dla wszystkich bez wyjątków. Od kiedy tylko istniał zawsze targały nim konflikty, rasy pojawiały się i znikały. Nikt nie wie co się właściwie stało - około pięciu tysięcy lat przed czasem w którym żyjecie nastąpiło przebudzenie - zupełnie jakgdyby wszystko zaczęło się od początku. Nikt nie był wtedy świadom przeszłości swego narodu - a jakaś była - świadczyły o tym tajemnicze znaki, o których można poczytać w księgach znajdujących się w mieście Garotta. Ludzie, elfowie, krasnoludy i wiele, wiele innych ras żyło przez te wszystkie lata, wpadając w konflikty, wychodząc z nich - aż do czasu sprzed trzech tysięcy lat, kiedy to przebudziły się demony - przebudziły się, tak podają księgi - jak i dlaczego tego już nie wiadomo. Demony pozostały w cieniu przez następne dwa tysiące lat - prawie dwa tysiące lat - i zaatakowały. Ich siła była przytłaczająca - wszystkie osrodki obrony padały - jeden po drugim. W obliczu nieuchronnej klęski, prawie wszystkie istoty na swiecie zjednoczyły swe siły - nawet te zwierzęta, które zyły w lasach, pozbawione na co dzień świadomości, walczyły przeciwko mrocznej sile. I zjawił się śmiałek który poprowadził swe armie, składające się z wielu ras, do zwycięstwa - poprzez morze krwii, udrekę i zwatpienie doszedł do celu swej wedrówki i oddał zycie. A imie jego było Bathrall. Po tym wydarzeniu rasy ponownie się roxdzieliły i kazda poszła w swoją stronę. Elfowie osiedlili się w lasach i oddzielili się od ludzi, krasnoludy zamieszkały w wielkiach kamiennych pałacach, które sami wykuli i które kochali bardziej niż cokolwiek innego na świecie, plemiona zielonoskórych orków udały się w kierunku pustyń, by tam zaginąć. Nawet smoki od tamtego czasu stały się dzikie i przewrotne. Za oficjalną stolicę świata uznano Złote Miasto - wybudowane w miejscu gdzie kiedyś, przed Przebudzeniem stało jeszcze inne wielkie miasto. I to miejsce na swą siedzibę obrał król - otoczył się wielką ilością sług i żołnierzy, aż słuch wszelki o nim zaginą, pozostały tylko legendy. Elfowie na swą stolicę obrali wszystkie lasy - nie posiadali ani wielkich miast, gdyż cenili i cenią wolność i brak przywiązania do rzeczy. Ich przywódcą jest niezwykle stary Illidian - miejsce jego pobytu to ponoć wybrzeże gdzieś na zachodzie - tam wypatruje nadchodzącej świeżości, czegoś nowego... Krasnoludowie poświęcili się produkcji wszelkiego dobra materialnego i bronii. Niezrównani z nich rzemislnicy. Króluje im już od dawna jedna dynastia - Thor 21 jest ich aktualnym władcą. Wspaniałe miasto wykute w skale i wznoszące się aż do nieba które od wieków było celem krasnoludów znajduje się ponoć gdzieś na północy. I tak historia zatoczyła krąg... poprzez drobne waśnie i nienawiści wszystkie istoty żywe znów dążą do przebudzenia ![]() Gdzieś w tym oto świecie - załączę niedługo mapkę z objaśnieniami... zainteresowani z pewnością odnajdą na niej swoje aktualne miejsce pobytu 2) a) Odpowiadamy w forimie krótkiego opowiadania - jak długie - to zalezy od odpowiadającego. Chodzi o to aby umieścić w nim kilka nastepnych ruchów. W róznych okolicznościach mamy różną liczbę możliwych ruchów - W mieście możemy ich wykonać około ośmiu, lub wedle uupodobania, w czasie walki - wydajemy dwie komendy na turę (więcej w dziale Walka) Jeżeli jesteśmy na jakimś bliżej nieznanym obszarze to do wykonania mamy cztery ruchy - to tylko opcjonalnie, jeżeli akurat jest coś jeszcze do sprawdzenia to można i więcej... ![]() Walka Generalnie walka dzieje się w systemie turowym - tj. najpierw atakujemy my, potem nasi przeciwnicy. Każdy gracz ma do wykonania w czasie tury dwa ruchy. Może być to polecenie ataku, może być to polecenie obrony, uzycia jakiegoś przedmiotu... Jeżeli nasze zagranie ma być niestandardowe to rzucamy kostką czy się udało - oczka 1-3 nieudane, 4-6 udane. W sprawie kostki - niestety, kostką rzucam ja... to poważne odstępstwo od ducha RPG ale tak już w tym mini systemie jest. Aby nie komplikwoać sprawy zastosowałem zwyczajną kostkę K6 (zapis ten oznacza kostkę sześcienną). Walka turowa być musi, gdyż nie mam teraz dość czasu by prowadzić walki np. przy pomocy Gady-Gadu... c) Obrażenia Obrażenia naliczane są według ilości oczek jakie wypadną na kości - przykładowo, jeżeli mamy miecz zadający 10 - 15 obrażeń, wtedy nasz atak w zależności od ilości oczek - 1 - 10; 2- 11; 3-12; itd. - ale jeżeli wypadnie oczko 6 - wtedy atak krytyczny czyli maxymalne obrażenia od broni ( w tym wypadku piętnaście) oraz dodany jakiś współczynnik, najczęśćiej siła - ale w formie zabranych punktów. Więc jeśli wyrzucę K6-6 dla takiego miecza i posiadam 20 pkt siły, wtedy obrażenia wyniosą 15 +20 czyli 35 pkt. Nie ma trafień chybionych, są tylko odbite - jeżeli przecwinik na koniec walki wyda polecenie obrony, wtedy wykonywany jest kolejny rzut, tym razem czy atak się powiódł - standardowo 1-3 nieudany, 4 - 6 udany, i wtedy rzut na obrażenia. Obrażenia są redukowane jeżeli posiadamy jakąś zbroję, hełm lub inne tego typu przedmioty - współczynniki obrony ulegają zsumowaniu. Więcej o zbrojach w odpowiednim dziale d) Przedmioty W czasie gry spotkamy najróżniejsze przedmioty o przeznaczeniu nie zawsze jasnym. Jeżeli nie ejsteśmy pewni do czego służy jakiś przedmiot, wtedy udajemy się do sklepu z bronią, zaklęciami - w praktycznie każdym jest możliwość - i tam za opłatą identyfikujemy przedmiot. W czasie walki uzycie przedmiotu traktuję jako ruch - np. wypicie mikstury uleczającej, ale poza walką możemy używać przedmiotów ile zechcemy. e) Broń Broń jest konieczna dla prawie wszystkich graczy. Broni jest cała masa - do znalezienia, kupienia, można kogos z broni okraść... Większość broni określana jest następującymi właściwościami - obrażenia (x do x) oraz wymagana biegłość - np. nie uzyjemy oburęcznego miecza, jeżeli specjalizujemy się w walce łukiem - biegłości możemy zakupić w sklepach z bronią, zaklęciami, zbroją lub w salach ćwiczebnych, czyli Gimnazjach. Dodatkowo możemy je zanaleźć u niektórych mieszkańców miast - i tak na przykład w Podniebnym Królestwie mieszka człowiek który opanował do perfekcji sztukę magii powietrza - u niego tez możemy się tej magi nauczyć... Broń również może posiadać zapis - Miecz x2 - co oznacza iż wykonujemy dwa rzuty kostką a ich wyniki ulegają zsumowaniu - takie miecze są już potężniejsze, zadają większe obrażenia, w większym zakresie. Podobno można nawet spotkać bronie x3 - ale to pozostawiam wam do odkrycia... Artefakty - to również mogą być bronie. Znajdujemy je w różnych niebezpiecznych miejscach, przy legendarnych potworach, czy w skarbcach (tylko dostanie się do takiego jest dość trudne...) Są to z reguły bronie które przeniosłem z innych systemów - jak choćby włucznia Gil-Galada Aeglos. f) Biegłości W grze spotkamy biegłości - inaczej umiejętności. Decyduja one o tym co możemy robić i z jakim skutkiem. Kukujemy je w sklepach, gimnazjach lub od ludzi w miastach i wsiach. Najpierw pytamy a potem dostajemy listę umiejętnmości które sprzedawca może nam zaoferować. Jeżeli nie ma tej która nas interesuje to trudno - popytajcie gdzieś dalej Każda z biegłości ma cztery stopnie zaawansowania - początkujący, expert, mistrz i arcymistrz. Aby przejść na wyższy poziom musimy najpierw zasłuzyć na przejście na wyższy poziom (ja o tym decyduję :>) a potem odszukać odpowiedniego stopniem nauczyciela - odpowiednie informacje będą podawane jak dawniej, przy mapce z miastem. Biegłości jest dość dzika masa, wszystkie dostepne biegłości dodam, jak tylko przeczytam cały scenariusz jeszcze raz i je gdzieś spiszę w jednym miejscu. g) Zbroja To jaką zbroję możemy nosić okreslają nasze biegłosci. Zbroja posiada współczynnik obrony - czyli dokładnie % odjęty od otrzymanych obrażeń. Przykładowo jeżeli zbroja posiada 15% obrony, wtedy od ataku odejmuję 15% jego wartości. Chyba wszystko jasne... Punkty obrony z poszczególnych części (hełm, zbroja, nagolenniki itd.) sumują się. h) Magia Niektóre (ba, wszystkie z na dzień dzisiejszy grajacych) postaci może używać magii. Czarów uczymy się w Glidiach, sklepach (za opłatą) lub znajdujemy księgi z inkantacjami w najróżniejszych miejscach. Niektóre czary mają podaną ilość obrażeń (zalezy od kostki) i koszt w punktach mana. Mana regenruje się dość powoli (1 pkt/tura) dlatego niegłupim pomysłem jest posiadanie jakiejś miksturki odnowy mana. Czary mają różnorodne działanie, ich opis jest zawsze podany w statystykach. Szkół magi jest dość sporo, gdy je uporządkuję wtedy zedytuję FAQ i je tutaj dodam. 3) O postaci a) Doświadczenie Nasza postać zabijając potworki i wykonując zadania poboczne otrzymuje punkty dościadczenia ( z angielska EXP) Na dzień dzisiejszy nie podaję progów doświadczenia jakie potrzebne są aby przejść na wyższy poziom, ale chyba zacznę to robić. Gdy zgromadzimy już dość doświadczenia, wtedy otrzymujemy stosowny komunikat - możemy się więc udać do Gimnazjum, gdzie za drobną opłatą nasz poziom wzrośnie, a wraz z nim statystyki. Zabijając Bogu ducha winnych wieśniaków również dostajemy doświadczenie, ale zyskujemy złą sławę w całej okolicy :] ![]() Statystyki Nasza postać posiada statystyki, które umieszczam po opowiadaniu. Wynika z niego dość jasno co i jak z naszą postacią. Objaśnię tutaj tylko te mniej znane statystyki -Strach - im wyżej tym niby lepiej - mamy większe szanse naniestandardowe zagranie. (1-2 zagranie nieudane). Ale strach powyżej pięciu punktów zamienia się w szał i najzwyczajniej tracimy przytomność... możemy wydać komendę uspokojenia się. -Obłęd - nieprzyjemna sprawa. Powoduje iż nasze ataki nie są skuteczne i zadają mnie obrażeń. Powyżej pięciu punktów powoduje szał czyli j/w -Zmęczenie - jest dobrze dopuki nie przekroczy pięciu punktów. Wtdy stajemy się osłabieni i nasz statystyki spadają dokłądnie o połowę, w ypadku liczb nieparzystych zaokraglam na niekorzyść. -Zręczność - no raczej jasna sprawa, ale podam tylko iż Zręczność pomnożona przez dwa da nam naszą celność. Elfowie mają ją dość wysoką - w okolicach 80% już na początku. Cos jeszcze? W razie pytań pisać i pytać... c) Rozmowy z NPC NPC to postacie nieutralne - mieszkańcy miast, wsi itp. Itd. Nie kierujemy całościa rozmowy - podajemy tylko o jakie rzeczy chcielibyśmy spytać danego człowieka. Jeżeli komus na tym zależy może porozmawiać w inny sposób - wysyła wtedy do mnie PW z pytaniem - ja odpowiadam i tak dalej. Tylko warto byłoby się przed tym zgadać żeby ta rozmowa trwała jakieś 15 minut, a nie 5 dni :} d) Glidie Nasza postać ma mozliwość przystapienia do glidii. Są to zreszenia istot o podobnych zainteresowaniach, umiejętnościach. Glidie są dość różnorakie, ich znajdywanie i zapisywanie się do nich pozostawiam wam. Glidia zleca zadania poboczne i daje różne zaklęcia za darmo. Więcej o glidiach - wkrótce... No to na tyle jeżeli idzie o FAQ w dniu dzisiejszym. Postaram się dodać mapę świata (mapa jest nie ma skanera ;]) i informacje o biegłoścoach, Glidiach i magii. Cierpliwości i mam nadzieje że ten mały opis conieco wyjasnia „...P...” -------------------- now everybody's praying, don't pray on me
|
![]() ![]() ![]() |
Kontakt · Lekka wersja | Time is now: 15.05.2025 16:59 |