VII Film 7 tom
oferta kolonii Harry Potter Kolonie dla dzieci Travelkids | Szybki i bezpieczny 24h | ![]() ![]() ![]() ![]() |
Witaj GOŚCIU ( Zaloguj się | Rejestracja )
VII Film 7 tom
PrZeMeK Z. |
![]()
Post
#1
|
![]() the observer Grupa: czysta krew.. Postów: 6284 Dołączył: 29.12.2005 Płeć: wklęsły bóg ![]() |
Póki jest czas, zabawmy się w scenarzystów i reżyserów. Jak Wy sfilmowalibyście DH, by zmieścić się w rozsądnym czasie i zachować spójność historii?
Póki co rzucę dwie propozycje: 1. Usunąć wątek przeszłości Dumbledore'a 2. Usunąć scenę na "King's Cross", pozostawiając widzów w przekonaniu, że Harry nie żyje, dopóki nagle nie stanie do walki. Ten post był edytowany przez PrZeMeK Z.: 09.08.2007 21:44 -------------------- Hey little train, wait for me I once was blind but now I see Have you left a seat for me? Is that such a stretch of the imagination? |
![]() ![]() ![]() |
Kurgana |
![]() ![]()
Post
#2
|
Kafel Grupa: Magiczni Forumowicze Postów: 21 Dołączył: 29.08.2007 ![]() |
Fajny temat
![]() Niewątpliwie do wylotu przeszłość Dumbledore'a, nie tylko ze względów czasowych, ale i "ciężarowych" - wiele trzeba w filmie pokazać, wiele rzeczy być absolutnie musi by pozakańczać rozpoczęte wątki, tak więc wprowadzanie zupełnie nowego i niewiele w sumie wnoszącego do całości historii jest pozbawione sensu. Do tego wątek słabo filmowalny. To pominięcie pozostawia trzy najważniejsze dziury: 1) Skąd wiadomo, że różdżka Dumbledore'a to Elder Wand? Usunąć Grinewalda i Gregorovitcha, niech Olivander powie o tym (tak Voldemortowi jak i Harry'emu), że to Dumbledore dzierżył Elder Wand. 2) Skąd nagła pomoc Aberfortha? Może wspomnieć, że jest bratem Albusa, bez wdawania się w szczegóły. 3) Dlaczego Dumbledore założył pierścień Marvolo? Problem pominąć. Inne elementy, jakie można spokojnie wyciąć: - Dursleyowie - można wspomnieć, że bezpiecznie odjechali i tyle, - dom Tonksów - niech od razu lecą do Weasleyów, - ghoul w piżamie, - większość bełkotu a propos spadku Dumbledore'a - jak najmniej inwazyjnie przekazać przedmioty i tyle, - niechęć do Fleur, - Krum (może się pojawić z jednym zdaniem tekstu, najlepiej "Vot is the point of being an internatinal Quidditch player if all the good-looking girls are taken?") i jego informacje o naszyjniku Lovegooda (ten jednak na ślubie pojawić się musi), - Tottenham Court Road - ucieczka z wesela prosto na Grimmauld Place, - Mundungus - niech Kreacher tylko zrelacjonuje czego się dowiedział, - Tabu na imię Voldemorta - niech złapią Trio u Lovegooda, - odejście i powrót Rona, - goblińskie prawo własności, - Bathilda - zbędna po wywaleniu przeszłości Dumbledore'a, - całe Godric's Hollow - niewiele wnosi, a wiele z tym zabawy, - rozmowy podsłuchane w lesie, - przydługawe zabawy z szukaniem diademu. Do minimum ograniczyłabym bieganiny w Ministerstwie i banku. W pierwszym raczej skoncentrowałabym się na Komisji, bez historii państwa Cattermole, bez wizyty w gabinecie Umbridge. W drugim niech się im plan powiedzie (poza kradzieżą miecza), ewentualnie lot na smoku na koniec, bez innych bajerów. Wędrówki po lasach też bym mocno poobcinała - w książce mi się to podobało, ale w filmie będzie nudne, szczególnie biorąc pod uwagę marne aktorstwo. Ot, kilka scenek z campingu na tle muzyki, przerywanych fragmentami planów, kłótni, snami Harrego i Potterwatch. Czego wycinać nie wolno: - Potterwatch - z przyczyn oczywistych. - Lovegood - jedna z najbarwniejszych postaci serii, bardzo ładne wprowadzenie Hallowsów, tragiczna historia ojca zmuszonego zdradzić by uratować córkę. - Pierwszy rozdział. Po pierwsze piękny potencjał wizualny. Już widzę tą czołówkę - dwóch zakapturzonych mężczyzn zbliża się do ponurego domostwa, nastrojowa muzyka, paw, napis tytułowy... Ten początek idealnie wprowadza w klimat, buduje napięcie i zagrożenie. Jest też dobrym wprowadzeniem do historii - dowiadujemy się, że Harry jest ścigany, że planowane jest przejęcie Ministerstwa, można też tutaj wrzucić i inne informacje, np. o mianowaniu Snape'a dyrektorem, o złapaniu Olivandera, etc. I cięcie do "Seven Potters". - Jakiekolwiek (poza koniecznymi, vide Grinewald) wejrzenia w szeregi wroga - w pierwszym rozdziale, w wizjach Harrego, w Malfoy Manor, w bitwie o Hogwart. Niech to Zło nie będzie takie bezpostaciowe. - Voldemort sprawdzający miejsca ukrycia Horcrkusów - to powinno się przewijać przez początkowe sceny w Hogwarcie, tworząc odpowiednie napięcie i potrzebę pośpiechu. - Historia (najlepiej z flashbackami) i przemiana Kreachera, jego udział w Bitwie. - Śmierć Dobby'ego i jego pogrzeb. - Olivander - wypełni lukę z Elder Wand, pozatem decyzja Harrego z kim gadać - nim czy goblinem - to podstawowy dylemat książki. - Neville, Luna, opowieści o tym, jak wyglądał ten rok w Hogwarcie. Nawet niech z flashbackami będą! - King's Cross - można go dość drastycznie poobcinać, zostawiając tylko podstawowe wyjaśnienia i decyzję wracać czy nie. - "Prince's Tale". Osobiście zostawiłabym większość tego rozdziału. Można sobie darować część najwcześniejszych wspomnień czy drogę do Hogwartu, ale rozmowa z Lily po "najgorszym wspomnieniu", wszystko z okresu zabójstwa Potterów (w szczególności pełna scena na wzgórzu), kilka przebitek z okresu znanego z książek, zlecenie zabójstwa i towarzyszące temu wątpliwości, rewelacja o Horcruksie w Harrym, "pig for slaughter", Patronus, list, rozmowy z portretem - to dla mnie konieczność. Ale po spektakularnym popsuciu "Najgorszego wspomnienia" można się tutaj po filmowcach niestety spodziewać najgorszego, pewnie zostanie mgliste wrażenie, że cośtam między Severusem a Lily było i źle się skończyło, zlecenie zabójstwa, Horcruks i Patronus. Obawiam się tego filmu, tutaj można bardzo dużo popsuć. Będziemy mieć przy szóstce próbkę jak wiele popsuć potrafią, zobaczymy. |
![]() ![]() ![]() |
Kontakt · Lekka wersja | Time is now: 15.05.2025 07:55 |