Tajemnicza
20.01.2009 15:41
Mam w planach zakupić lustrzankę. Nie znam się na tym zbytnio, a nie chciałabym wyrzucić pieniędzy w błoto.
Możecie mi podpowiedzieć czym się kierować wybierając sam aparat?
I także co jest ważne w kupowaniu obiektywu?
A może macie jakiś pomysł na dobry sprzęt za ok. 3000 zł?
Są tu ludzie, którzy mają o tym pojęcie, więc będę wdzięczna za pomoc
Coz, jesli sie na tym nie znasz to warto by bylo troche o tym poczytac, zwlaszcza jesli chodzi o dobor odpowiedniego obiektywu. Ja na przyklad forum optyczne.pl przeczytalam od dechy do dechy gdy wybieralam szklo. Musisz znac swoje potrzeby zeby wiedziec, na co zwracac uwage, jaka ogniskowa wybrac, jakiej nie. Wiec podstawowe pytanie - po co Ci lustrzanka i co chcesz z nia robic ;)
Co do korpusu, sama mam Canona (ktorego bardzo polecam) ale wybor miedzy C, Pentaxem czy Nikonem to juz kwestia personal choice imho. Ja sama mam zestaw Canon EOS 40D, Tamron 17-50mm f/2.8, Helios-44-2 58mm f/2.0 + adapter M42 + pierscienie posrednie (w ogole bardzo polecam zabawe starszymi obiektywami w polaczeniu z cyfrowymi korpusami, duzo nie trzeba wydac a efekty sa bardzo fajne).
Tajemnicza
20.01.2009 21:55
Czytać, czytałam. Nie chciałam być zbyt zielona, chociaż czasami ciężko to wszystko ogarnąć. Zastanawiałam się nad tym, co konkretnie chciałabym robić tym aparatem. Marzy mi się po prostu trochę bardziej ambitne fotografowanie. Na początek myślałam o Canonie właśnie, tyle, że EOS 450 D ze standardowym obiektywem 18-55 mm IS. I nie wiem, czy to dobry wybór. Z obiektywami nie będę szaleć, bo trzeba najpierw muszę trochę doświadczenia złapać

A, no i te koszty. Nie mogę zbytnio liczyć na rodziców, bo nie wierzą, że będę o aparat dbała. A poza tym, o ile dobrze myślę, to mała wartość przesłony kosztuje najwięcej...